اخبار سايت

6885 مورد تصادف رانندگي در 6 ماهه اول امسال در سطح استان يزد

 

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد مدير كل دفتر فني استانداري يزد و دبير شوراي هماهنگي ترافيك استان گفت: در 6 ماهه اول امسال شش هزار و هشتصد و هشتاد و پنج مورد تصادف  در سطح استان يزد رخ داده است كه از اين رقم پنج هزار و هفتصد و پنجاه و شش مورد درون شهر و يك هزار و يكصدو بيست و نه مورد در خارج از شهر به وقوع پيوسته است.

 

مهندس مهدي سالاري افزود: اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8/28 درصد افزايش نشان مي دهد،

 

وي اضافه كرد: از ابتداي سالجاري تا پايان شهريور ماه 257 نفر در تصادفات رانندگي استان كشتته شده اند، كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزايش يافته است.

 



مدير كل دفتر فني استانداري يزد درادامه افزود: از اين رقم 104 نفر در تصادفات درون شهر و مابقي در خارج از شهر جان باخته اند.

 

سالاري آمار متوفيان راكب و سرنشين موتورسيكلت در تصادفات رانندگي 6 ماهه اول امسال را 95 نفر اعلام كرد و گفت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/33 درصد افزايش يافته است.

 

وي نقش آموزش را در كاهش تصادفات مهم دانست و بر لزوم تدوين صحيح آموزش ترافيك براي سنين مختلف با روشهاي متنوع و مورد قبول تاكيد كرد.

 

دبير شوراي ترافيك استان با بيان اين كه مدرسه سنگ بناي تعليم و تربيت دانش آموزان است و نظام آموزش و پرورش مي تواند قشر عظيم و جوان استان را تحت پوشش قرار دهد گفت: تاثير آموزش در مدارس مي تواند نقش به سزايي در ارتقاي فرهنگ ترافيك جامعه داشته باشد.

 

وي در پايان اظهار اميد واري كرد با همكاري مردم و مسئولين دستگاههاي ذيربط معضل رانندگي در استان مرتفع گردد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا